10 Ağustos 2015 Pazartesi

Başucumda kitap #1 - Yaz okuma şenliği 2015 ilk yarı durum raporu



Uzun zamandır dışarıdan takip ettiğim ama bir türlü katılamadığım okuma şenliklerine bu yaz katıldığım için çok mutluyum. Yurtdışında olduğum ve Türkiye'ye tatil için döneceğimden kitap listemi en baştan belirlememiştim. Türkiye'ye döndüğümde de gördüm ki kütüphanemde okunmayı bekleyen çok fazla kitap var. Benim gibi kararsız birinin tek seferde karar vermesi ne yazık ki çok zor.  Ben de gözüme takıldıkça elime alıyor ve okuyorum. Şenlik temalarından birine uygunsa tabii ki daha da mutlu oluyorum. Aşağıdaki listede şenliğin ilk yarısında okuduğum kitaplar ve kategorileri var. Bazıları hakkında yorumlarımı Goodreads hesabımda bulabilirsiniz. Bütün kategorilere ise Pinuccia'nın Kitapları'ndan erişebilirsiniz.

21 Haziran - 8 Ağustos arasında toplam 8 kitap,  1558 sayfa okudum. (80+15=95 puan)

4. Kategori (10 puan): Müzik temalı bir kitap (Bir müzisyenin hayatı veya ana karakterlerden birinin müzisyen olduğu veya konusunun özünde müzik olan veya isminde müziği çağrıştıran bir kelime geçen bir kitap).

Şans Müziği/Paul Auster: 225 sayfa

7. Kategori (10 puan): 1940'tan önce yazılmış, Türk edebiyatından bir kitap.

İçimizdeki Şeytan/Sabahattin Ali: 268 sayfa

(Tecrübeli şenlik katılımcılarına bir sorum var: 1940 yılında ilk basımı olan bir kitap İçimizdeki Şeytan. Bu kategoride sayabilir miyiz?)

9. Kategori (10 puan): Herkesin tüm kitaplarını okumasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan/şairden bir kitap. (Bu vesileyle kitabı ikinci kez okusanız da olur).

Kar/Orhan Pamuk: 428 sayfa

10. Kategori (10 puan): Bir iki kitabını okuyup külliyatını okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan bir kitap.

Benim Hüzünlü Orospularım/Gabriel Garcia Marquez: 95 sayfa

11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.

Lüzumsuz Adam/Sait Faik Abasıyanık: 108 sayfa

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku türünde bir kitap.

Dörtlerin İmzası Sherlock Holmes/Arthur Conan Doyle: 150 sayfa

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

- İçindeyim/Barış Çağrı Genç: 136 sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap..

Hikaye kitapları:

- Kumpanya/Sait Faik Abasıyanık: 148 sayfa


2 yorum:

  1. Marquez'i fotoğrafa koymamışsınız. :)
    Bende bu yaz John Green ve David Leviathan'ın tüm kitaplarını bitirdim. Sonra Kağıttan Kentler'in sinema filmi çıktı ona gittim ama hiç beğenmedim. Filmin sonunu biraz değiştirmişler. Önemli saydığım, okurken bir sürü duygu yüklediğim çoğu sahneyi çıkarmışlar. Bence John Green kendi kitabına böyle bir film yapılmasına izin vermemeliydi. Hele birde esas kızı VS mankeni çalı kaşlı Cara Delevingne oynarken. Hayalımdeki yerini kaybetti tüm herşey bende çıktım sinemadan. Zaten Kızılay'da falan daha çıkalı bir ay olmadan kaldırılmış film. ben gittiğimde de yaşlı bir çiftten başka kimse yoktu 3 kişiydik. bilete de bakan olmadı ki bu durum beni suç işlemeye sevk ediyor. Hep "madem kontrol etmiyorlar bende biletsiz girerim" diye düşünüyorum. Ama sonraki filme kadar aklımdan çıkmış oluyor. Yine de salonu 11.45 seansından beri temizlemediklerini düşünürsek haketmiş olabilirler. Bir de delikli mısır kovası vardı benim oturacağım yerde. Gayet nezihte bir yerdeydi ama nasıl bunlarla karşılaşabildim bilmiyorum. (mısır kovasının fotoğrafını çektim bu ara kimse inanmazsa diye :))

    Ne yazdım bilmiyorum ama iyi geldi. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Aglama duvarina donmus burasi ama guzel olmus. :) Yorum biraktigin icin tesekkur ederim.

    Marquez'i odunc verdim, o yuzden fotografi yok. :)

    Ben de filmi gorduysem sonrasinda kitabi okuyamiyorum, kitabi okursam da film tat vermiyor. Bir cozum bulmak lazim.

    YanıtlaSil